כספים אבודים צוברים ריבית ואבק

בניגוד לחפצים שאנחנו מאבדים ולא מצליחים למצוא יש דרך נהדרת למצוא כספים אבודים שאיבדנו אי אז בעבר, כשהפסקנו לנהל חשבונות שלנו בכל מיני מוסדות פיננסיים. כספים אלה מחכים בחשבונות שונים, צוברים ריבית והטבות שונות, כמו גם ותק מסוים שאפשר בקלות לנצל אותו גם לצורך ניצול כספים וזכויות. הכספים האלה מחכים לכולנו כנראה, בחשבונות עובר ושב שכוחים, בביטוחי חיים, בביטוחי מנהלים, בקרנות פנסיה, בקופות גמל וקרנות השתלמות, ויש רק דרך אחת שאפשר להשתמש בה כדי לאתר את כל הכספים האלה וליהנות מהם – לאתר אותם באתרים שהוקמו על ידי משרד האוצר כדי לסייע לאזרחים ליהנות מהכספים האבודים שלהם פה ושם.
מדוע אנחנו מאבדים כספים?
יש כמה סיבות לכך שאנחנו מאבדים את הכספים האלה ומפסיקים לעקוב אחריהם. הכספים האלה נופלים בין הכיסאות במידה מסוימת, בין נסיבות חיינו לבין מהפכים ורפורמות שחלו כאן בעשרות השנים האחרונות בשוק ההון. הבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים כמו חברות ביטוח וקרנות פנסיה מחויבים לדווח בצורה עקבית יותר לממשלה. כך שכל שקל שנעלם אי שם בחשבונות רדומים נמצאים דווקא בדוחות שהם חייבים לספק לממשלה על תנועות או כספים אבודים שיש אצלם. כשאנחנו מחליפים מקומות עבודה, כשאנחנו מחליפים בנקים, כשאנחנו מספיקים לשלם לביטוחים שלנו או כשאנחנו כבר לא מפקידים כספים מסיבות שונות לקרנות הפנסיה שלנו, קורה שאנחנו מאבדים מעקב אחריהם ועם השגרה שוקעים בדאגות אחרות.
מה עושים כדי לאתר כספים אבודים?
כאמור, הממשלה מודאגת מכך שכספים אלה אינם חוזרים לניהול האזרחים, משום שבמקרים רבים הם יכולים לסייע להתמודד עם צבירת חובות ולהוסיף חיסכון לפנסיה. בכל פעם שאנחנו מקישים את הפרטים שלנו באחד האתרים שהקימה כדי למצוא אותם - מסלקה פנסיונית, הר הכסף 1, הר הכסף 2 – אנחנו יכולים לקבל דוחות מפורטים עם מיקום כל הכספים שלנו בחברות ביטוח, בנקים, קרנות פנסיה ועוד. הדוחות הכספיים האלה מסייעים לכם גם לדעת היכן בדיוק הכספים שלכם וכמה אתם משלמים עליהם, וכמה אתם מרוויחים או מפסידים בהשוואה למוצרים פיננסיים אחרים. זוהי הדרך הכי פשוטה לאתר כספים אבודים כאלה בקלות ולחזור לנהל אותם.
כספים אבודים