הר הכסף שלנו צריך לחזור לבעליו

הר הכסף הוא מונח ידוע שמתאר את הכספים הרבים של הציבור שאינו יודע היכן השאיר אותם בחשבונותיו העלומים פה ושם. במשך השנים אנחנו עוברים שינויים רבים, עוברים מעבודה לעבודה ואף מחליפים מקום מגורים. טבעי שנחליף גם בנקים, חברות ביטוח וקרנות פנסיה ועוד גופים שבהם אנחנו מנהלים מספר חשבונות ועניינים פיננסיים. כל אלה שייכים לעבר שלנו ואנחנו חייבים להחזיר אותם לניהולנו בהווה. הכספים שלנו במיוחד אם אנחנו ישראלים רגילים שחיים על משכנתא והלוואות, הם בדיוק הכספים שיכולים לעזור לנו להתגבר על הקשיים האלה ולהחזיר חובות. כשמוסיפים לכך גם הטבות וזכויות שאנחנו יכולים לצבור בחשבונות חיסכון וגמל, ברור למה האינטרס שלנו דורש להחזיר לאחזקתנו את החשבונות האבודים. בדיוק לשם כך נוצרו תוכנות הר הכסף של משרד האוצר, שהחליט לסייע לנו בכך.
הר הכסף לטובתנו
תכנות הר הכסף הן אתרים שהקימה המדינה כדי לעזור לנו לאתר את כל חשבונות החיסכון, תכניות הביטוח והפנסיה שלנו ולהחזיר את הכספים האלה לניהולנו. כל אחד מאתנו בוודאי יודע על חשבון אחד לפחות שאין לו מושג מה מתרחש בו, וכעת לא צריך יותר מאשר הקלדת כמה פרטים אישיים כדי שנוכל ליהנות מכל הסכומים שנצברו בהם. חשבו על כך שגם אם מדובר בסכומים קטנים הם עדיין יכולים לעודד אותנו להמשיך להפקיד בהם כספים, לחסוך יותר ולהחזיר לעצמנו את השליטה המלאה בנכסים הפיננסיים שלנו.
לדעת היכן מונח הר הכסף של כל אחד מאתנו
לכל אחד מאתנו עניינים פיננסיים שאנחנו לא אוהב לעסוק בהם. בשלב כלשהו אין ברירה אלא לטפל בכך ולנהל את הכספים האלה כדי לדעת בדיוק היכן אנחנו עומדים. זוהי הסיבה שקל כל כך להתנהל באתר ה הכסף של משרד האוצר. האזרחים שרוצים למצוא היכן כל הכספים האבודים שלהם צריכים בסך הכל להקליד את פרטיהם בתעודת הזהות שנדרשים מהם, ובתוך כמה ימים יקבלו לביתם את פירוט כל החשבונות שלהם ואלה שלא מתנהל בהם פעילות כלל. כדאי לדעת שאם לא יידרשו כספים אלה הם בדרך כלל עוברים לאוצר המדינה וחבל להפסיד את כספנו כך.
הר הכסף