תיאום מס לכל מי שרוצה לעבוד יותר מבלי להפסיד

הכנסה נוספת בימינו היא כמעט מחויבת המציאות לאור העובדה שאין הרבה עבודות רגילות שיכולות לפרנס בכבוד משפחות וגם להשאיר די הכנסה פנויה כדי לחסוך למטרות שונות, כמו פנסיה מכובדת ואף דירה. זו הסיבה שבגללה כל כך הרבה אנשים עובדים היום בעבודות נוספות, אם קבועות ואם מזדמנות, ואוספים הכנסות מכל מקור אפשרי. מכיוון שמדובר בשכירים שתלויים במערכת חשבות השכר של כל מקום תעסוקה שמחשב את שכרם ואת ניכוי המס במקור לפני תשלום השכר, הרי שהם אלה שצריכים לקבל את מרב המידע והנותנים מכם, העובדים.
מהו תיאום מס למעשה?
מס הכנסה עובד לפי דיווחים שנתיים של טופס 106 ולכן כל עדכון של נתונים שקורה באמצע השנה חייב להגיע אליו בזמן, אחרת המס ממשיך להיות מחושב לפי כל הנתונים שנמסרו. זוהי המטרה של תיאום מס שעליכם לעשות כדי למנוע חישוב חבות מס גבוהה יותר מזו שאתם מחויבים בה באמת. תיאום מס הוא ההליך שמוטל עליכם לעשות בעצמכם אבל לא מדובר בהליך מסובך. כל שיש לעשות הוא לגשת ללשכת המס של מקום מגוריכם לפי תעודת הזהות ולמסור להם את מספרי תיק ניכוי המס במקור של מקומות העבודה שלכם. שם יזינו אותם למחשב לפי הנתונים שלכם על השכר שאתם משתכרים שם והחישוב המשוקלל מחדש של מס ההכנסה שלכם כבר ייעשה נכון בהנהלת החשבונות של מקום העבודה שלכם.
דיווח לפי חוק

מומלץ לא לוותר על תיאום מס משום שגם אם לא תדווחו על מקום עבודה נוסף בסופו של דבר הנתונים יוצלבו על ידי רשות מס ההכנסה. במקרה כזה, לא זו בלבד שייגבה מכם המס המלא אלא שגם תיקנסו ואולי אפילו תגיעו למצב של משפט פלילי שיוסיף לכם הרשעה על העלמת הכנסות והשתמטות מתשלום מס. זה לא כדאי בשום מקרה וזה עדיף לעשות את הכל מסודר. הרי המטרה שלכם היא להרוויח כמה שיותר כסף ולא להפסיד אותו בגלל טעויות בהתנהלות חוקית. תיאום מס אפשר לעשות בקלות ואין צורך לחשוש מזה משום שהוא פשוט ומהיר.
תיאום מס