כספים אבודים יש לכולנו, רק שלא מנסים לאתר אותם

במהלך החיים אנחנו עוברים משלב לשלב והמעברים האלה מלווים לא פעם גם בשינויים פיננסיים. אנחנו עוברים מבנק לבנק ולא שואלים את עצמנו לפעמים אם נסגר החשבון הקודם לגמרי, מה נשאר מאחור כמו תכניות חיסכון או ביטוחים וקרנות שונות, ואנחנו שועטים קדימה עם הכספים שלנו מבלי לסגור קצוות. הקצוות הפרומים האלה שאנחנו לא טורחים לקשור פיננסית הם גם מה שמרכיב את כלל הכספים האבודים שמשרד האוצר דווקא כן טורח לעקוב אחריהם. זה תפקידו, בכל מקרה. הוא מקבל דיווח שוטף מהבנקים ומגופים פיננסיים שונים שמחזיקים בכספי ציבור בדיוק כמה נצבר אצלם ולכן שואף שכל המיליארדים האלה יחזרו לציבור.
מה לעשות עם כספים אבודים?
בהתחשב בעובדה שרוב הציבור הישראלי חי על אשראי ועל הלוואות שהוא לוקח כל הזמן כדי לממן את אורח החיים הזה, ברור למה כל שקל יכול לעזור כדי לסגור חובות, לשלם הלוואות, לחזק את תכניות החיסכון שלנו ולהפקיד עוד לפנסיה. כלומר, הכספים האבודים האלה היו יכולים לחלץ את רובנו מבעיות כספיות כדי שנוכל להתחיל מחדש ולנצל את הזכויות שצברנו בכל התכניות האלה לטובתנו. כספים אבודים אלה מחכים לנו לאיתור נוח מאוד בשני מכשירים עיקריים שנבנו על ידי משרד האוצר לטובתנו – הר הכסף 1 ו-2, ותוכנת מסלקה פנסיונית. בתוכנות אלה תוכלו למצוא בקלות כל מה שנחוץ לכם לדעת על הכסף האבוד שלכם.
מסלקה פנסיונית והר הכסף

הר הכסף הוא פלטפורמה כפולה של תוכנות שיכולות לאתר לכם בקלות את כל חשבונות הבנק, תכניות החיסכון, הביטוחים ושאר המכשירים הפיננסיים שלכם במשך השנים. שם יש להקליד פרטים מתעודת הזהות שלכם ולקבל דוח מפורט על כל הנכסים הפיננסיים שאיבדתם קשר אתם ולהחזיר לעצמכם את השליטה בהם. מסלקה פנסיונית נותנת אפילו יותר מכך. אתם יכולים לקבל דוח מפורט של כל תכניות הפנסיה שלכם אבל עם ניתוח מאיר עיניים על הפילוח של הסכומים שצברתם לפי יתרות והפקדות והשוואות עם מכשירים פנסיוניים אחרים. כלומר, כל מה שנחוץ לכם כדי לקבל את תמונת הכספים האבודים שלכם ולטפל בהם מעתה בעצמכם.
כספים אבודים